Stránky

neděle 12. května 2013

Volkswagen Prague Marathon 2013

marathon


399. místo celkově 





VANECEK MICHAEL SUTRI PRACHATICE CZE CZE AMM    03:15:43 



Marathon v Praze, další masově známá akce, jedna z největších u nás. Chtěl jsem si splnit účast i na tomto marathonu a zařadit ho do své sbírky. Start závodu je v 9 hodin ráno a podle toho opět brzké vstávání po čtvrté hodině. Snídaně a hurá vozem směr Praha. Cesta prázdná. Je neděle a všichni v tuto dobu ještě spí. V Praze první cesta mířá metrem na stanici Malostranská. Mám zde sraz s Filipem, který byl tak ochotný a vyzvedl můj startovní balíček a mé číslo.





Filip je přesný a v danou dobu se scházíme na stanoveném místě. Do startu zbývají dvě hodiny. Dlouho se nezdržuji, jen pár slov, společné foto, a už jen přesun do centra dění na Václavské - Staroměstské náměsti.




Všude se to hemží barvami a běžci. Převlékání volím raději v poklidu na lavičce. Poslední svačina, poslední posilnění před maratonem. Připravený natěšený v plný síle, odnáším batoh do šatny. Rozloučím se s babí, mou stálou věrnou podporou na závodech a vyrážím poklusem do svého startovního koridoru "A" S překvapením zjišťuji, že zde jsou stejně písmena promíchaná a nalézají se zde lidé kteří sem nepatří.

Poprvé startuji asi nejvzdáleněji od startovní čáry. Chvíli trvá než se valící se dav dostane až za čáru a chůze přejde v běh. Tempo na prvních kilometrech je extrémně pomalé. Šílený slalom v předbíhání pomalých běžců. Až do pátého kilometru trvá než se tempo srovná a dostanu se do skupinky.
Desátý kilometr a levé koleno ává o sobě vědět. Mírná bolest, mi přidělává lehké starosti. Hlavně aby to přežilo do cíle. Kilometr od kilometru zapomínám na bolest a myšlenky jdou jinam :-)



13.kilometr _ Nacházím si opět někoho kdo drží můj krok a tempo. Postarší dáma běží velice krásně a překvapivě rychle. Až doma se dočítám z výsledků kdo byla tato FRANCOUZSKÁ dáma. Vítězka žen W-50 kategorie. Dlouho jsem s ní držel krok až do 32kilometru. Nevím kde jsem nalezl tu odvahu a sílu oběhnout ze skupinky daleko vpřed. Ulice jsou rozpálené, teplota je vysoko, sluníčko nádherně hřeje a opaluje. Poctivě na každém pátém kilometru své tělo chladím houbičkou a vodou. Alespoň ze sebe smívám slaný štiplavý pot. Vteřiny na občerstvovačkách šetřím před ostatními dokonalým spřátelením s kelímkem. Naučil jsem se tento rok od černých běžců jak se pije nádherně z kelímku za rychlého běhu. Hodně to ušetří vteřiny :-D





Svou krizi si vybírám na 35-37 kilometru. Co by to bylo za marathon kdy tělo přestane fungovat a poslouchat. Jen silou vůle pohybuji nohami. Díky tabletě CARBONEX od firmy NUTREND se dostávám z krize a nabírám poslední síly. Nevím jestli je výživa dle reklamy tak podporující ale asi zabírá :-D Na hodinkách propočítávám poslední kilometry a čas. Dnes to pod 3:15 nebude. Ale mohl bych se přiblížit.


Na 40kilometru nalézám zbytky sil. Předbíhám jednoho běžce za druhým. Za dva kilometry jsem jich napočítal 29. Mé tempo je v tuto chvíli nejrychlejší za celý marathon. Cítím se svěží plný sil. Začátek marathonu byl velmi pomalý a nyní před cílem mi tyto minuty chybí na výsledný čas. Poslední kilometr si doslova užívám nádherné atmosféry, krásného marathonu který za pár stovek metrů budu mít za sebou. FANTASTICKÝ.... Cíl přede mnou... čas 03:15:43.... jen minutu pomalejší než před týdnem v Salzburgu. Mnoho jsem dohnal na posledních kilometrech. Vůbec se neprojevila únava z předchozího maratonu. Za 7dní DVA maratony... krása...








V cílovém prostoru se moc nezdržuji, beru nejnutnější občerstvení, finišerskou tašku plné věcí. Kradu ještě jeden Džus navíc. Dehydratace a žížeň je neuvěřitelná :-) Ihned po doběhu kráčím do prostorů šaten na Václavské náměstí. Levé koleno opět zlobí a nechce se mu do každého kroku...
SVŮJ čas si opět nechávám na památku zvěčnit a vypálit na zadní část medajle. Fronta je nulová a jsem jediný u tohoto stánku. VELKÁ PAMÁTKA na nádherný marathon i s časem na medajli je TU.
Nedaleko masáž? Nemohu odmítnout, lehátka jsou volné, slečny krásné - mladé - sympatické. Dopřeju nohám zaslouženou masáž. Relaxuji... Doběhl jsem na 399.místě a 9500tisíce běžců bylo za mnou. Za pár desítek minut se to tu zaplní šíleným davem běžců. Jednu výhodu to má, běhat v prvních pozicích. V klidu a v pohodě si cílové prostory nádherně užijete. Zmizet odsud je nutné, za chvíli tu nastane blázinec a tlačenice :-D



Krátký odpočinek ve stánku SEZNAM.cz na příjemných křeslech. Čekám na babí se kterou mám sraz.


POSLEDNÍ rozloučení, poslední fotka z maratonu. BYLO to krásné a nádherné. Fantasticky jsem si to užíval. Organizace na jedničku. PRAHU mohu jen doporučit. Marathon byl krásnější než 1/2 marathon před měsícem.


Tlačenice v metru žádná. Nasedáme a míříme směr ČERNÝ MOST, podívat se na nové běžecké botičky. ŽÁDNÉ kupovat zatím nebudeme, ale vyhlednout se musí. GLOBUS nám zajistil oběd svačinu a jeden nečekaný suvenýr POLŠTÁŘEK. Byl tak přitažlivý až srdíčko neodolalo a zakoupilo. :-) Dnes už vím :-) měl jsem koupit dva kusy polštářů - děti se o jeden poprali :-D



BEZ FOTKY hradu, Vltavy a procházky podél řeky jsem odjet nemohl. V metru jsme minuli dosti silný déšť.Je po dešti, vzduch je tak krásný. Procházka po maratonu mi dělá dobře. Zjistil jsem jak moc mi pomáhá a dělá celému unavenému tělu jen dobře. Možná můj doprovod BaBí proklíná chodecké kilometry... Však jsme to zakončili a zkrátili vzdálenost tramvají :-)


MARATHON V PRAZE úspěšně za námi, přežil jsem ve zdraví- s úsměvem na tváři. Spokojenost veliká. A ZA ROK s nadšením se vrátím, moc se mi líbilo... Přesto stále v srdci nejkrásnější marathon je ten před týdnem v SALZBURGu. Je to právě 7dní a mám v nohách hezké dva marathony :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat